شرکت دانش آموزان در نخستین جشنواره آب سال

شرکت دانش آموزان در نخستین جشنواره آب سال

نمایی از سلول های خورشیدی تصفیه خانه آب سنندج

نمایی از سلول های خورشیدی تصفیه خانه آب سنندج

نمایی از ایستگاه پمپاژ پل شیخ

نمایی از ایستگاه پمپاژ پل شیخ

 بیست نکته برای نوشیدن 8 لیوان آب در روز
بدن بدون آب درست عمل نمی ‌کند و به طور مؤثر به سوخت و سوز چربی‌ها نمی ‌پردازد.

  • کمبود آب در بدن در اثر مصرف کمتر از نیاز آن، خود را به صورت اضافه وزن ظاهری نشان خواهد داد.
  • برای رهایی از آب‌های زاید و مزاحم بین سلولی باید آب بیشتری بنوشید.
  • جهت کاهش وزن، نوشیدن آب ضروری است، ولی چقدر آب کافی است؟
به طور متوسط هر انسانی به نوشیدن هشت لیوان آب در شبانه روز احتیاج دارد، این یعنی حدود دو لیتر آب آشامیدنی، با این حال،‌ افرادی که اضافه وزن دارند به ازای هر 5/12 کیلو اضافه وزن احتیاج به نوشیدن یک لیوان آب اضافی دارند. اگر شما ورزش می‌ کنید، یا یک روز گرم و خشک تابستان را بیشتر زیر نور خورشید پشت سر می ‌گذارید میزان مصرف آب نیز باید به تناسب افزایش یابد.
آب نوشیدنی شما بهتر است، خنک باشد چون آب خنک بهتر جذب سیستم می‌ شود تا آب گرم و شاید به همین دلیل است که همه ما نوشیدن آب خنک را ترجیح می ‌دهیم. همچنین شواهدی وجود دارد که اثبات می ‌کند، نوشیدن آب خنک در واقع به سوخت و سوز کالری‌ها هم کمک می‌ کند.
 وقتی بدن میزان مورد نیاز آبی را که برای عملکردش در سطح مطلوب لازم است دریافت کند، تمام مایعات تداوم بخش حیات در آن به غلظت مطلوب و متوازن می‌ رسند. زمانی که این اتفاق بیفتد شما به قله موفقیت زیستی دست یافته‌اید. این به این معنی است که: فعالیت غده اندوکرین بهبود پیدا می ‌کند. بازدارندگی دفع مایعات بین سلولی متوقف می‌ شود، چون دیگر آب ذخیره شده‌ای در بدن وجود ندارد.
چربی بیشتر به عنوان سوخت مورد نیاز بدن مصرف می ‌شود، چون کبد برای متابولیسم چربی‌های ذخیره شده کاملا آزاد است.
شما تشنگی طبیعی را بار دیگر تجربه می ‌کنید.
تقریباً در تمام طول شب تشنگی به سراغ تان نمی‌ آید.
چنانچه شما نوشیدن آب کافی را متوقف کنید، مایعات بدنتان مجدداً از حالت تعادل مطلوب خارج می ‌شود، و شما ممکن است، بازدارندگی دفع مایعات را دوباره تجربه کنید و باز شروع به چاق شدن کنید، و احساس تشنگی طبیعی خود را از دست بدهید. برای درمان این عوارض لازم است مجدداً سعی کنید قله موفقیت زیستی را فتح کنید.
بیست نکته‌ برای حصول اطمینان از نوشیدن هشت لیوان آب در هر روز
گاهی نوشیدن 8 لیوان آب در هر روز برایمان به چالشی واقعی تبدیل می‌ شود. در اینجا بیست نکته در اختیارتان قرار می‌ دهیم که رسیدن شما به آن هدف متعالی زیستی را آسان‌تر کند! بسیاری از متخصصین زیبایی می‌ گویند: نوشیدن آب مورد نیاز بدنتان ارزان‌ترین ‌و سریع‌ترین راه خوش تیپ‌تر شدن است! این گفته باید انگیزه کافی برای ما جهت نوشیدن آب ایجاد نماید!
  • با یکی از همکارانتان شرط ببندید که کدام یک از شما در یک روز کاری می ‌تواند آب بیشتری بنوشد.
  • در هر مقطعی از روز که تغییر فعالیت می ‌دهید، یک لیوان بزرگ آب خنک نوش جان کنید. مثلا در شروع روز درست پس از برخواستن از خواب، درست پیش از ترک منزل برای رفتن به محل کار، وقتی در اداره پشت میز کارتان نشستید و غیره.
  • کار را برای خودتان ساده کنید: همیشه یک شیشه پلاستیکی پر از آب پاکیزه و خنک روی میزتان داشته باشید و در طول روز همیشه به سراغ آن بروید.
  • وقتی آب میوه می‌ خورید (آب سیب، آب انگور، آب پرتقال) نصف لیوانتان را با آب خالص پُر کنید.
  • وقتی خیلی هوس خوردن غذاهای غیر مغذی کردید، بلافاصله پس از صرف آن یک لیوان آب بنوشید!
  • در ساعات اداری رأس هر ساعت یک لیوان آب بنوشید. با پایان ساعت اداری شما آب مورد نیاز روزانه بدنتان را تأمین کرده‌اید.
  • به جای چای یا قهوه یک لیوان آب گرم با یک قاشق عسل حل شده در آن نوش جان کنید.
  • مادام که سر کار هستید یک لیوان بزرگ پر از یخ در دسترس داشته باشید و همواره آن را از آب خوری اداره پر کنید. کلمه کلیدی "نوشیدن با نی" است چون در آن صورت هر بار مقدار بیشتری آب می ‌نوشید و در مجموع بهتر آب بدنتان را تأمین می ‌کنید.
  • تکه‌های کوچک لیمو ترش، پرتقال و دیگر مرکبات را در فریزر منجمد کنید و از آنها به جای تکه‌های یخ استفاده کنید. آب خنک شده با آنها نشاط آورتر است و ضمناً قدری میوه مصرف کرده‌اید.
  • پس از هر بار توالت رفتن، برای تنظیم بهتر سیستم گوارشی تان یک لیوان آب بنوشید.
  • پیش از نوشیدن نوشیدنی‌های گازدار، سه یا چهار لیوان آب خالص گوارا استفاده کنید. خواهید دید دیگر یا میلی به صرف نوشیدنی گازدار نخواهید داشت، و یا با نوشیدن نصف قوطی، از مصرف بقیه آن‌ صرف نظر خواهید کرد.
  • دو برابر میزان مصرف چربی‌ها آب بنوشید. مثلا من هنگام خوردن غذایی که 10 گرم چربی دارد 20 اونس آب می‌ نوشم.
  • با هر وعده غذا دو لیوان پر آب بنوشید، یکی قبل و یکی بعد از غذا، همچنین پیش از هر خوراکی وسط روز، یا عصر، یک لیوان آب بنوشید تا میل به پُرخوری بین وعده‌های اصلی غذا پیدا نکنید.
  • همیشه یک بطری قابل پر کردن مجدد همراه داشته باشید و در اوقات بیکاری در صف بانک هنگامی که در اتوبوس یا مترو هستید، و...آب بنوشید.
  • یک لیوان زیبای لب طلائی تهیه کنید و از شیر آب آن را پر کنید و با لذت بنوشید.
  • بلافاصله پس از آرایش کردن دو لیوان آب بنوشید.
  • یک شیشه دو لیتری آب با خود به اداره ببرید و سعی کنید پیش از پایان کار آن را تمام کنید. اگر نتوانستید این کار را بکنید، در ترافیک در راه منزل آن را بنوشید. این درست مثل شرکت در یک مسابقه است.
  • همیشه در هنگام تماشای تلویزیون، شستشوی رخت‌ها،‌ شام پختن ‌و غیره یک بطری بزرگ آب در دسترس داشته باشید.
  • به برنامه محافظت از پوست خود نوشیدن دو لیوان آب را بیفزایید. لیوان آب را بنوشید، پوست را تمیز کنید، آن را مرطوب نمایید و غیره،‌ و بعد دوباره آب بنوشید.
  • آبتان را از یک پیمانه مدرج شیشه‌ای پیرکس بنوشید. این راه خوبی است برای اندازه‌گیری میزان آب مصرفی تان در روز.
منبع: Dottis Weight Loss Zone
نویسنده: Donalds.Robertson,M.D.,M,SC
 بازدیدکنندگان
کاربران آنلاین 111
امروز 199
دیروز 1237
ماه جاری 28401
سال جاری 224511
از ابتدا 1037432
صفحه جاری 1304

تمامی حقوق برای شرکت آب و فاضلاب کردستان محفوظ است.
هرگونه استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

تاریخ آخرین به‌روزرسانی: 1 آبان 1395 ساعت 10:34
آدرس: سنندج، بلوار شبلی، جنب اداره کل بهزیستی استان
تلفن‌های تماس:
(33286614-33285777-33285811)087
فکس :08733563746
پست الکترونیکی: info [at] abfa-kurdistan [dot] ir
شماره پیامکی شرکت : 300048711122
Powered by Jiro CMS
مراجعه کننده گرامی، وب‌سایت شرکت 24 ساعته در دسترس می‌باشد. در صورت بروز مشکل و خارج از دسترس بودن، 48 ساعت پیش از آن اطلاع رسانی خواهد شد.