شرکت دانش آموزان در نخستین جشنواره آب سال

شرکت دانش آموزان در نخستین جشنواره آب سال

نمایی از سلول های خورشیدی تصفیه خانه آب سنندج

نمایی از سلول های خورشیدی تصفیه خانه آب سنندج

نمایی از ایستگاه پمپاژ پل شیخ

نمایی از ایستگاه پمپاژ پل شیخ

 روابط عمومی
در دنیای امروز که مرزهای ارتباطات شکسته شده و انسان به دنبال کشف راهکارهای مطلوب زیستن و نگرش جامع مدار است، آموزه های علمی ما را به کنکاش و توجه درباره وضعیت چگونگی تعامل و برخورد نمودن با مسایل رهنمون می سازد. بی شک یک سازمان و یا یک اداره نمی تواند خود را جزیره ای بی ارتباط فرض نماید و از تکنولوژی و آورده های آن بی نیاز و با آن بیگانه باشد. روابط عمومی باید بر محور تفکر مداری، مشارکت مداری و اطلاع مداری باشد تا بتواند در راستای کمک به اثربخشی سازمان مؤثر باشد و با نواندیشی و نوگرایی، ابتکار و خلاقیت مستمر عجین شود و خود را با تحولات و پاسخگویی مرتب به افکار عمومی منطبق و هماهنگ سازد.
 
در سازمان ها و شرکت هایی که خدمات رسان بوده و در ارتباط مستقیم با مردم قرار دارند، داشتن اطلاعات موثق، دقیق و به موقع با توجه به هدف و ساختار، بزرگ ترین سرمایه آنان است و حیات یک سازمان به داشتن یک ارتباط دو سویه درون و برون سازمانی و انجام تبلیغات و کسب اطلاعات به روز و مفید بستگی دارد. و این جاست که لزوم وجود روابط عمومی واقعی در ایستگاههای روابط عمومی نمایان می شود.
  
امروزه روابط عمومی ها  از ابزارهای مهم توسعه، محسوب می شوند. نقش مهم روابط عمومی در تصمیم گیری ها، سیاست ها و خطی مشی های سازمان بدون انکار است. روابط عمومی ابزاری در اختیار مدیریت است. مدیرانی که دارای روابط عمومی قوی هستند درتصمیم گیری هایشان درست و موفق عمل می کنند، و برعکس مدیرانی که روابط عمومی قوی ندارند اغلب دچار اشتباه می شوند.
 
همانطور که می دانیم مشارکت مردم از ارکان توسعه ملی است، اهمیت این موضوع در شرکت های خدمات رسان همچون شرکت های آب و فاضلاب به مراتب بیشتر است چرا که اولاً آب از نیازهای اساسی مردم و از ارکان اصلی توسعه و آبادانی کشور است، ثانیاً انتظار مردم از این شرکت ها بخاطر پرداخت بهای آب و نیاز شدید مردم به گرفتن خدمات این بخش بسیار بالاست. از طرفی قرار گرفتن  ایران در یک منطقه اقلیمی نیمه خشک، رشد جمعیت و توسعه شهری در کشور و اجرای طرح های بزرگ  و تلاش در جهت خودکفایی کشور، که همه و همه نیازمند آب است حساسیت مردم نسبت به  این شرکتها را بالابرده و  نیاز به جوابگویی و اطلاع رسانی را مضاعف می سازد. از اینرو تعجبی نیست که تقریباً همه روز در روزنامه ها و جراید و همچنین برنامه های رادیویی و تلویزیونی مردم با وسیله های مختلف، انتظارات و مشکلات و مسائل خود را بیان می کنند و روابط عمومی ها نیز ملزم به پاسخگویی هستند. 
 
 
 فعالیت های انجام گرفته در واحد روابط عمومی شرکت
  • نظرسنجی از مشترکین، کارکنان، مسئولین جامعه و نظرسنجی از کارکنان در خصوص خدمات رفاهی شامل:
    • بیمه تکمیلی
    • امور عمومی
    • ورزش
    • و ...
  • ارتباطات رسانه ای (برگزاری نشست خبری مدیر عامل، تهیه گزارش های خبری و درج آن در مطبوعات)
  • بازدید خبرنگاران از تاسیسات شرکت
  • ارتباطات الکترونیک (ارتباط مداوم و مستمر با سایت وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و درج اخبار و رویدادهای شرکت بر روی سایت، درج اخبار و اطلاعات بر روی سایت شرکت، رسیدگی به شکایات مشترکین از طریق سایت اینترنتی تهیه جوابیه به آنان)
  • ارتباطات مردمی (برگزاری نشست مدیر عامل شرکت با مردم سطح شهر، برنامه ریزی جهت حضور مدیران ارشد شرکت در مساجد و اماکن عمومی و فرهنگی، برنامه ریزی ملاقات‌های عمومی مدیر عامل در روزهای سه شنبه هر هفته، ارتباط از طریق تلفن گویا با مردم و تجزیه و تحلیل پیام های مردمی و ارائه آن به مدیریت عامل)
  • تبلیغات (چاپ بروشور سیمای عملکرد شرکت، چاپ برنامه های درسی و 20 روش صرفه جویی در مصرف آب جهت مدارس)
  • اطلاع رسانی در خصوص پروژه ها و فعالیتهای شرکت از طریق بیلبورد، برگزاری نمایشگاه و تبلیغات محیطی
  • آموزش همگانی (تهیه فیلم 30 دقیقه ای از عملکرد شرکت و پخش آن از طریق تلویزیون استانی و توزیع بصورت انبوه در بین مردم)
  • برنامه ریزی جهت بازدید مردم از تاسیسات شرکت، تهیه و چاپ بروشور و تیزرهای صرفه جویی و توزیع آن در بین مردم، مدارس و اماکن عمومی، نصب شعارهای صرفه جویی در اماکن پر از ازدحام
 رئیس روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب کردستان
نام و نام خانوادگی: ادریس شریفی
تحصیلات: کارشناسی علوم ارتباطات
سال شروع فعالیت: 1384
 
وظایف و مسئولیتها:
  • دریافت اهداف، سیاستها و خط مشی از مدیریت مافوق
  • برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت بر کلیه امور دفتر روابط عمومی شرکت
  • برنامه ریزی لازم جهت آگاه ساختن مردم از فعالیتها، سیاستها و پیشرفتهای سازمان از طریق رسانه های جمعی و ارتباط جمعی
  • تهیه و تنظیم کلیه فعالیتهای ارتباطی اعم از انتشارات، چاپ پیامهای خبری و تبلیغی 
  • نظارت، همکاری، هماهنگی و مشارکت در برپایی سمینارها، گردهمایی ها و نشست های عمومی
  • همکاری و فراهم کردن امکانات لازم برای شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی پیش بینی و انجام مصاحبه های اختصاصی و کنفرانس های مطبوعاتی رادیویی و تلویزیونی با نمایندگان و خبرنگاران رسانه های جمعی
  • نظارت بر ضبط برنامه های صوتی و تصویری از مراسم مصاحبه ها، سمینارها و کنفرانسها و نظارت بر تهیه عکس و اسلاید از فعالیت شرکت و ارائه مشاوره و پیشنهاد لازم در این بخش
  • برنامه ریزی جهت انعکاس گزارشهای عملکردی و فعالیتهای شرکت
  • نظارت بر درج آگهی در مطبوعات و سفارش تیزرهای تلویزیونی 
  • برنامه ریزی و نظارت بر انجام امور تشریفات در نشستهای عمومی و مراسم
 کارشناس روابط عمومی
نام و نام خانوادگی: نسرین الباد
تحصیلات: کارشناسی علوم اجتماعی (گرایش برنامه ریزی)
سال شروع فعالیت: 1389
 
وظایف و مسئولیتها:
  • جمع آوری و تمرکز دادن اطلاعات و اخبار و گزارشات واحدهای مختلف شرکت
  • هماهنگی جهت انجام امور مربو ط به بزرگداشت روزهای ملی و مذهبی و مراسم رسمی
  • تهیه و تنظیم اخبار عمرانی شرکت و ارسال آنها به مراکز ارتباط جمعی
  • انتشار نشریات خبری، بولتن، بروشور، کاتالوگ و نشریه
  • تهیه گزارش در مواقع لزوم جهت درج در مطبوعات
  • هماهنگی جهت طراحی و ارایه راهکارهای مناسب جهت استفاده از تبلیغات محیطی شهری
  • پیگیری درج آگهی در مطبوعات
  • هماهنگی جهت برپایی سمینارها، کنفرانسها، گردهماییها، نشست های عمومی و نمایشگاهها
  • مطالعه کلیه جراید روزانه و استخراج مطالب سازمان و مسائل روز برای آگاهی مدیران
  • همکاری و تولید فیلمهای تبلیغاتی، آموزشی، عکس و اسلاید از پروژه ها، طرحها و برنامه های رادیویی و تلویزیون جهت معرفی فعالیتهای صنعت آب و فاضلاب 
 بازدیدکنندگان
کاربران آنلاین 23
امروز 33
دیروز 1936
ماه جاری 9083
سال جاری 167269
از ابتدا 980190
صفحه جاری 3267

تمامی حقوق برای شرکت آب و فاضلاب کردستان محفوظ است.
هرگونه استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

تاریخ آخرین به‌روزرسانی: 1 آبان 1395 ساعت 10:34
آدرس: سنندج، بلوار شبلی، جنب اداره کل بهزیستی استان
تلفن‌های تماس:
(33286614-33285777-33285811)087
فکس :08733563746
پست الکترونیکی: info [at] abfa-kurdistan [dot] ir
شماره پیامکی شرکت : 300048711122
Powered by Jiro CMS
مراجعه کننده گرامی، وب‌سایت شرکت 24 ساعته در دسترس می‌باشد. در صورت بروز مشکل و خارج از دسترس بودن، 48 ساعت پیش از آن اطلاع رسانی خواهد شد.