سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم

شرکت آب و فاضلاب استان کردستان / درباره ما / سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم

منشورحقوق مصرف‌کنندگان
|
(42.28 کیلوبایت فرمت فایل: docx)
منشور حقوق شهروندی
|
(51.62 کیلوبایت فرمت فایل: docx)
تصویبنامه حقوق شهروندی
|
(310.95 کیلوبایت فرمت فایل: pdf)
منشور اخلاقی
|
(41.78 کیلوبایت فرمت فایل: docx)
بیانیه توافق سطح خدمت
  • به منظور ثبت و پیگیری نظرات و شکایات در تارنمای پورتال شرکت آب و فاضلاب استان کردستان می‌توانید از طریق منوی "خدمات الکترونیک" اقدام نمایید.
  • به محض ثبت هرگونه درخواست، سعی می‌گردد در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه پیگیری درخواست مطرح شده به متقاضی اعلام گردد.
  • برای ارتباط با مسئولان شرکت می‌توانید از منوی "تماس با ما" اقدام نمایید.
  • کلیه خدمات الکترونیکی شده دستگاه در منوی "خدمات الکترونیکی" قابل دسترس مراجعین محترم می‌باشد.
  • تارنما در هفت روز هفته و تمامی طول شبانه روز فعال است.
بیانیه راهبرد مشارکت شرکت آب و فاضلاب استان کردستان
شرکت آب و فاضلاب استان کردستان در راستای انجام ماموریت خود، تلاش در دریافت بازخوردهای مردمی و جلب مشارکت‌های ایشان دارد. از این رو تدابیر زیر برای دریافت نظرات، پیشنهادها، انتقادها، شکایات و ... اندیشیده شده است.
سامانه نظام پیشنهادها
نظرسنجی
تالار گفتمان
تماس با مدیرعامل
سامانه ثبت و پیگیری شکایات

سلامت اداری

حکم ابلاغ بازرس ماده 91
|
(53.64 کیلوبایت فرمت فایل: pdf)
مشخصات بازرس و شرح وظایف
|
(178.39 کیلوبایت فرمت فایل: pdf)
قانون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد
|
(177.92 کیلوبایت فرمت فایل: pdf)
دستورالعمل رسیدگی به تخلفات اداری
|
(216.18 کیلوبایت فرمت فایل: pdf)
دستورالعمل اجرایی ماده 91 و 92 قانون مدیریت خدمات کشوری
|
(615.24 کیلوبایت فرمت فایل: pdf)
پشتیبانی از افراد کم‌توان
NVDA (مخفف Non Visual Desktop Access)نرم‌افزاری رایگان برای خواندن از روی صفحه مانیتور است که می‌تواند امکانی را فراهم کند تا افراد نابینا و معلولین چشمی نیز بتوانند از کامپیوترهای دارای سیستم‌عامل و یندوز استفاده کنند.در واقع این نرم‌افزار تمام متونی که در صفحه کامپیوتر نمایش داده می‌شوند را به صورت صوتی برای کاربر می‌خواند، هنگامی که نشانه‌گر ماوس جابجا می‌شود، متن موجود در آن ناحیه خوانده می‌شود.در صورتی که کاربر دارای صفحه نمایش بریل برای استفاده از کامپیوتر داشته باشد،یکی از قابلیت‌های نرم‌افزار، امکان تبدیل متن به بریل خواهد بود. این نرم‌افزار می‌تواند امکان تحصیل و کار با کامپیوترهای معمولی را برای کاربران نابینا میسر کند تا آن‌ها نیز بتوانند به شبکه‌های اجتماعی، خریدهای آنلاین، انجام امور بانکی اینترنتی و... بپردازند

لطفا نرم‌افزار خوانش متن را دانلود کنید:

نرم‌افزار خوانش متن (NVDA)
|
(20.26 مگابایت فرمت فایل: rar)

آموزش شخصی‌سازی
|
(358.7 کیلوبایت فرمت فایل: pdf)
آموزش نکات تکریم افراد توان‌خواه
1- اصول اولیه شیوه رفتار با افراد دارای معلولیت
  • شما به عنوان یک کارمند می‌بایست بدانید که با افراد دارای معلولیت که به عنوان همکار، ارباب رجوع، دوست، همسر یا همسایه در کنار شما حضور دارند چگونه می‌بایست رفتار کنید. همچنین از شما به عنوان کارکنان دولت که حافظ حقوق شهروندان این سرزمین هستید انتظار می‌رود که شیوه برقراری ارتباط صحیح با سایر افراد جامعه را آموخته و به فرزندان خود نیز احترام به کرامت انسانی و درک تفاوت‌های فردی را بیاموزید. هیچکس از لحظات آینده خود خبر ندارد؛ یادمان باشد: هرگز نمی‌توانیم مطمئن باشیم که همیشه سالم هستیم. شاید در لحظه، روز، هفته، ماه، سال و یا هر زمانی دیگر خود ما یا عزیزانمان به عضوی از جامعه معلولین تبدیل شویم؛ پس مراقب رفتارمان باشیم.
2- چگونه با افراد دارای معلولیت برخورد کنیم
  • اجازه ندهید ترس و تردید مانع ارتباط شما با فرد دارای معلولیت گردد.
  • ترس از نا‌آگاهی و کمبود دانش لازم جهت برخورد در ملاقات با فرد معلول باعث ایجاد اضطراب می‌شود.
  • یادمان باشد: فرد دارای معلولیت، دارای احساس است. بنابراین همان‌طور با او رفتار کنیم که دوست داریم با خودمان رفتار شود.
  • سعی کنید همیشه معلولیت فرد را نبینید. چنانچه فردی غیرطبیعی و متفاوت رفتار می‌کند، شما در برخورد، خودتان باشید و اجازه دهید منطق و دوستی موانع احتمالی را از میان بردارند.
  • از پرسش سؤالات شخصی در مورد معلولیت فرد اجتناب کرده و اگر ضرورتی وجود دارد، محتاطانه و محترمانه سؤال مورد نظر را طرح نمایید. در صورتی که فرد تمایلی به پاسخگویی ندارد، به بحث در این ارتباط ادامه ندهید.
  • توجه نمایید که فرد دارای معلولیت ممکن است برای انجام کار یا بیان مسئله‌ای نیاز به زمان بیشتری نسبت به افراد غیرمعلول داشته باشد.
  • پیشنهاد کمک خود را مؤدبانه و صبورانه طرح نموده و تا زمان پذیرش آن توسط شخص صبر کنید. در مورد نحوه‌ی کمک حتما به توضیحات فرد گوش کرده یا درصورت نیاز از او سؤال نمایید.
  • زمانی که درصدد برگزاری یک جلسه، ملاقات و... هستید، امکاناتی که فرد دارای معلولیت نیاز دارد را فراهم کنید و چنانچه در این زمینه‌ مانعی وجود دارد که قابل رفع نیست پیش از آمدن فرد، به او اطلاع دهید.
  • به حق استفاده‌ی افراد دارای معلولیت از محل پارک ویژه‌ی خودرو، احترام بگذارید.
3- نوشتن یا سخن گفتن در مورد معلولیت
  • فقط به هنگام ضرورت و در جای مناسب به معلولیت فرد، رجوع نمایید.
  • در سخن گفتن از ادبیاتی استفاده نمایید که به شخص، جدا از نوع معلولیت او اشاره کند. (مثلا بهتر است از کلماتی مانند "معلول" استفاده نکنیم.)
  • واژگانی همچون علیل، محدود به ویلچر، ناقص، ناتوان، عقب‌افتاده، قربانی، فلج، رنجور از، بیمار نباید در بافت مربوط به معلولیت به‌کار روند زیرا مفهوم منفی داشته و موجب القای حس ناتوانی به فرد می‌گردند.
آمار بازدید
کاربران آنلاین 24
امروز 300
دیروز 787
ماه جاری 13396
سال جاری 240041
از ابتدا 905952
صفحه جاری 3695

تاریخ آخرین بروزرسانی: 18 بهمن 1399
چاپ صفحه پرینت
لوگو فوتر
شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان 
Water and Wastewater Co. Kurdistan Province
تمامی حقوق برای شرکت آب و فاضلاب کردستان محفوظ است. هرگونه استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.