روابط عمومی
در دنیای امروز که مرزهای ارتباطات شکسته شده و انسان به دنبال کشف راهکارهای مطلوب زیستن و نگرش جامع مدار است، آموزه های علمی ما را به کنکاش و توجه درباره وضعیت چگونگی تعامل و برخورد نمودن با مسایل رهنمون می‌سازد. بی شک یک سازمان و یا یک اداره نمی‌تواند خود را جزیره‌ای بی ارتباط فرض نماید و از تکنولوژی و آورده‌های آن بی‌نیاز و با آن بیگانه باشد. روابط عمومی باید بر محور تفکرمداری، مشارکت‌مداری و اطلاع مداری باشد تا بتواند در راستای کمک به اثربخشی سازمان مؤثر باشد و با نواندیشی و نوگرایی، ابتکار و خلاقیت مستمر عجین شود و خود را با تحولات و پاسخگویی مرتب به افکار عمومی منطبق و هماهنگ سازد.
 
در سازمان‌ها و شرکت‌هایی که خدمات‌رسان بوده و در ارتباط مستقیم با مردم قرار دارند، داشتن اطلاعات موثق، دقیق و به موقع با توجه به هدف و ساختار، بزرگ‌ترین سرمایه آنان است و حیات یک سازمان به داشتن یک ارتباط دو سویه درون و برون سازمانی و انجام تبلیغات و کسب اطلاعات به روز و مفید بستگی دارد. و این جاست که لزوم وجود روابط عمومی واقعی در ایستگاه‌های روابط عمومی نمایان می‌شود.
  
امروزه روابط عمومی‌ها از ابزارهای مهم توسعه، محسوب می‌شوند. نقش مهم روابط عمومی در تصمیم‌گیری‌ها، سیاست‌ها و خط‌مشی‌های سازمان بدون انکار است. روابط عمومی ابزاری در اختیار مدیریت است. مدیرانی که دارای روابط عمومی قوی هستند در تصمیم‌گیری هایشان درست و موفق عمل می‌کنند، و برعکس مدیرانی که روابط عمومی قوی ندارند اغلب دچار اشتباه می‌شوند.
 
همانطور که می‌دانیم مشارکت مردم از ارکان توسعه ملی است، اهمیت این موضوع در شرکت‌های خدمات‌رسان همچون شرکت‌های آب و فاضلاب به مراتب بیشتر است چرا که اولاً آب از نیازهای اساسی مردم و از ارکان اصلی توسعه و آبادانی کشور است، ثانیاً انتظار مردم از این شرکت‌ها بخاطر پرداخت بهای آب و نیاز شدید مردم به گرفتن خدمات این بخش بسیار بالاست. از طرفی قرار گرفتن  ایران در یک منطقه اقلیمی نیمه خشک، رشد جمعیت و توسعه شهری در کشور و اجرای طرح‌های بزرگ و تلاش در جهت خودکفایی کشور، که همه و همه نیازمند آب است حساسیت مردم نسبت به  این شرکت‌ها را بالابرده و نیاز به جوابگویی و اطلاع‌رسانی را مضاعف می‌سازد. از این‌رو تعجبی نیست که تقریباً همه روز در روزنامه‌ها و جراید و همچنین برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی مردم با وسیله‌های مختلف، انتظارات و مشکلات و مسائل خود را بیان می‌کنند و روابط عمومی‌ها نیز ملزم به پاسخگویی هستند. 
 فعالیت‌های انجام گرفته در واحد روابط عمومی شرکت
  • نظرسنجی از مشترکین، کارکنان، مسئولین جامعه و نظرسنجی از کارکنان در خصوص خدمات رفاهی شامل:
    • بیمه تکمیلی
    • امور عمومی
    • ورزش
    • و ...
  • ارتباطات رسانه‌ای (برگزاری نشست خبری مدیرعامل، تهیه گزارش‌های خبری و درج آن در مطبوعات)
  • بازدید خبرنگاران از تاسیسات شرکت
  • ارتباطات الکترونیک (ارتباط مداوم و مستمر با سایت وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و درج اخبار و رویدادهای شرکت بر روی سایت، درج اخبار و اطلاعات بر روی سایت شرکت، رسیدگی به شکایات مشترکین از طریق سایت اینترنتی تهیه جوابیه به آنان)
  • ارتباطات مردمی (برگزاری نشست مدیرعامل شرکت با مردم سطح شهر، برنامه‌ریزی جهت حضور مدیران ارشد شرکت در مساجد و اماکن عمومی و فرهنگی، برنامه‌ریزی ملاقات‌های عمومی مدیر عامل در روزهای سه‌شنبه هر هفته، ارتباط از طریق تلفن گویا با مردم و تجزیه و تحلیل پیام‌های مردمی و ارائه آن به مدیریت عامل)
  • تبلیغات (چاپ بروشور سیمای عملکرد شرکت، چاپ برنامه‌های درسی و 20 روش صرفه‌جویی در مصرف آب جهت مدارس)
  • اطلاع‌رسانی در خصوص پروژه‌ها و فعالیت‌های شرکت از طریق بیلبورد، برگزاری نمایشگاه و تبلیغات محیطی
  • آموزش همگانی (تهیه فیلم 30 دقیقه‌ای از عملکرد شرکت و پخش آن از طریق تلویزیون استانی و توزیع بصورت انبوه در بین مردم)
  • برنامه‌ریزی جهت بازدید مردم از تاسیسات شرکت، تهیه و چاپ بروشور و تیزرهای صرفه‌جویی و توزیع آن در بین مردم، مدارس و اماکن عمومی، نصب شعارهای صرفه‌جویی در اماکن پر از ازدحام
 رئیس روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب کردستان
نام و نام خانوادگی: ادریس شریفی
تحصیلات: کارشناسی علوم ارتباطات
سال شروع فعالیت: 1384
 
وظایف و مسئولیت‌ها:
  • دریافت اهداف، سیاست‌ها و خط‌مشی از مدیریت مافوق
  • برنامه‌ریزی، سازماندهی و نظارت بر کلیه امور دفتر روابط عمومی شرکت
  • برنامه‌ریزی لازم جهت آگاه ساختن مردم از فعالیت‌ها، سیاست‌ها و پیشرفت‌های سازمان از طریق رسانه‌های جمعی و ارتباط جمعی
  • تهیه و تنظیم کلیه فعالیت‌های ارتباطی اعم از انتشارات، چاپ پیام‌های خبری و تبلیغی 
  • نظارت، همکاری، هماهنگی و مشارکت در برپایی سمینارها، گردهمایی‌ها و نشست‌های عمومی
  • همکاری و فراهم کردن امکانات لازم برای شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی پیش بینی و انجام مصاحبه‌های اختصاصی و کنفرانس‌های مطبوعاتی رادیویی و تلویزیونی با نمایندگان و خبرنگاران رسانه‌های جمعی
  • نظارت بر ضبط برنامه‌های صوتی و تصویری از مراسم مصاحبه‌ها، سمینارها و کنفرانس‌ها و نظارت بر تهیه عکس و اسلاید از فعالیت شرکت و ارائه مشاوره و پیشنهاد لازم در این بخش
  • برنامه‌ریزی جهت انعکاس گزارش‌های عملکردی و فعالیت‌های شرکت
  • نظارت بر درج آگهی در مطبوعات و سفارش تیزرهای تلویزیونی 
  • برنامه‌ریزی و نظارت بر انجام امور تشریفات در نشست‌های عمومی و مراسم
 کارشناس روابط عمومی
نام و نام خانوادگی: نسرین الباد
تحصیلات: کارشناسی علوم اجتماعی (گرایش برنامه‌ریزی)
سال شروع فعالیت: 1389
 
وظایف و مسئولیت‌ها:
  • جمع‌آوری و تمرکز دادن اطلاعات و اخبار و گزارشات واحدهای مختلف شرکت
  • هماهنگی جهت انجام امور مربوط به بزرگداشت روزهای ملی و مذهبی و مراسم رسمی
  • تهیه و تنظیم اخبار عمرانی شرکت و ارسال آن‌ها به مراکز ارتباط جمعی
  • انتشار نشریات خبری، بولتن، بروشور، کاتالوگ و نشریه
  • تهیه گزارش در مواقع لزوم جهت درج در مطبوعات
  • هماهنگی جهت طراحی و ارایه راهکارهای مناسب جهت استفاده از تبلیغات محیطی شهری
  • پیگیری درج آگهی در مطبوعات
  • هماهنگی جهت برپایی سمینارها، کنفرانس‌ها، گردهمایی‌ها، نشست‌های عمومی و نمایشگاه‌ها
  • مطالعه کلیه جراید روزانه و استخراج مطالب سازمان و مسائل روز برای آگاهی مدیران
  • همکاری و تولید فیلم‌های تبلیغاتی، آموزشی، عکس و اسلاید از پروژه‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های رادیویی و تلویزیون جهت معرفی فعالیت‌های صنعت آب و فاضلاب 
بازدیدکنندگان
کاربران آنلاین 19
امروز 49
دیروز 892
ماه جاری 9695
سال جاری 250602
از ابتدا 1472994
صفحه جاری 4528

تمامی حقوق برای شرکت آب و فاضلاب کردستان محفوظ است.
هرگونه استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

تاریخ آخرین به‌روزرسانی: 6 شهریور 1397 ساعت 10:51
آدرس: سنندج، بلوار شبلی، جنب اداره کل بهزیستی استان
تلفن‌های تماس:
(33286614-33285777-33285811)087
فکس :08733563746
پست الکترونیکی: info [at] abfa-kurdistan [dot] ir
شماره پیامکی شرکت : 300048711122
Powered by Jiro CMS
مراجعه کننده گرامی، وب‌سایت شرکت 24 ساعته در دسترس می‌باشد. در صورت بروز مشکل و خارج از دسترس بودن، 48 ساعت پیش از آن اطلاع رسانی خواهد شد.