شرکت آب و فاضلاب کردستان به موجب قانون تشکیل شرکتهای آب و فاضلاب شهری مصوب مجلس شورای اسلامی تاسیس گردیده است. این شرکت در نظر دارد با بهرهبرداری بهینه از تاسیسات استحصال و شبکههای توزیع آب در محدوده شهری به مشترکین خدمات ذیل را ارائه دهد:
- توزیع آب شرب با کیفیت مطلوب
- خدمات پس از فروش
شرکت، شاخص اصلی موفقیت خود را رضایت متقاضیان و مشترکین محترم و انجام به موقع تعهدات میداند. بر این اساس، استاندارد جهانی ISO 9001 2000 را به عنوان الگوی سیستم مدیریت کیفیت با هدف بهبود مستمر ارائه خدمات انتخاب نموده و در این راستا با رعایت نیازمندیهای مشتریان و الزامات قانونی و دولتی و استانداردهای فنی صنعت آب و فاضلاب اصول زیر را موردنظر قرار میدهد:
- بهبود مستمر سیستم مدیریت کیفیت از طریق تدوین و ابلاغ اهداف سالانه کیفیت
- ارتقاء کیفیت منابع انسانی به عنوان اصلیترین منابع شرکت
- بهرهگیری از نظرات مشترکین و کارکنان با استفاده از روشهای مختلف نظرسنجی
- بازنگری سیستم مدیریت حداقل هر شش ماه یک بار بمنظور حصول اطمینان از کارایی و اثربخشی سیستم
- استفاده از فناوریهای جدید در جهت بهبود مداوم فرآیندها
- صرفهجویی منطقی در هزینهها و استفاده بهینه از منابع موجود