ارتقاء رضایت مشترکین و احقاق حقوق خدمت گیرندگان
|
نمونه طرحهای اولویتدار:
استقرار نظامهای پاسخگویی به مشترکین
ارتقاء بهرهوری و بهبود شاخصهای کیفیت خدمات
توانمندسازی کارکنان
کاهش قیمت تمام شده خدمات بخش آب و فاضلاب
|
- استقرار شبکه سامد و ارسال جوابیه از طریق این شبکه
- استقرار سامانه پاسخگوئی بازرسی
- استقرار سامانه در خواستها و شکایات آبفا بر روی وبسایت
- استقرار سامانه 122
- افزایش جمعیت تحت پوشش فاضلاب – کاهش زمان رفع حوادث
- تحقق اهداف سالانه آموزش بر اساس خط مشی تعیین شده از سوی دفتر آموزش شرکت مهندسی آبفای کشور
- نیاز سنجی دقیق آموزشی سالانه و برگزاری دورههای آموزشی
- توزیع عادلانه آموزش دربین کارکنان
- اجرای بخشنامههای آموزش نظام جامع کارشناسان وزارت نیرو (جدید)
- مدیریت مصرف با کاهش آب بدون درآمد
|
ارتقاء مدیریت عرضه و تقاضا و فرهنگ عمومی مصرف و پیادهسازی الگوی بهینه مصرف آب شرب و بهداشتی در سطح استان.
|
نصب شیرآلات الکترونیکی در اماکن پر مصرف
نصب پرلاتور و توزیع در میان مدارس و اماکن عمومی
نشتیابی شبکههای توزیع آب شرب در شهرهای بالای 30 هزار مشترک
|
کاهش آب بدون درآمد به میزان سالیانه 5/0 درصد
|
برنامهریزی جهت بهرهمندی و برخورداری کلیه آحاد جامعه از خدمات آب شرب و دفع بهداشتی فاضلاب با رعایت برنامه جامع شرکت مادرتخصصی آب و فاضلاب کشور.
|
BOT نمودن طرحهای توسعه شبکههای آب و فاضلاب و تصفیهخانهها
|
BOT نمودن طرح تصفیهخانه فاضلاب شهر دیواندره
افزایش جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب به میزان 2 درصد
افزایش جمعیت تحت پوشش تصفیهخانه فاضلاب به میزان 7درصد (تصفیهخانه فاضلاب بانه)
|
تنوع بخشی به سامانههای تولید و توزیع آب شرب و بهداشتی و بهرهگیری از آبهای غیرمتعارف
|
نمونه طرحهای اولویتدار:
(جمعآوری آب باران، آب شیرینکنها، بستهبندی آب، ایستگاههای توزیع آب، سیستم دو شبکهای و تفکیک آب مصارف مختلف)
|
تامین آب شرب در شرایط اضطراری (مطالعه موردی شهر سنندج)
|
تأمین، تجهیز و تنوع بخشی به منابع مالی با تأکید بر منابع غیردولتی و جذب سرمایههای داخلی و خارجی در طرحهای توسعه آب و فاضلاب
|
نمونه طرحهای اولویتدار:
اجرای تبصره (3) قانون ایجاد تسهیلات
ماده (11) قانون تشکیل شرکتهای آب و فاضلاب
اجرای طرحهای جدید از طریقboT ، Boo،
بیع متقابل
تأمین منابع مالی از طریق بانکهای داخلی و خارجی
اجرای طرحها از طریق فاینانس داخلی و خارجی
فروش اوراق مشارکت
استفاده از بودجه عمومی دولت(طرحهای تملک دارایی سرمایهای)
|
ایجاد تاسیسات فاضلاب در 15 شهر استان با استفاده از سرمایهگذاری بخش خصوصی با استفاده از روشهای BOT و BOO وسایر روشها دارای توجیه فنی اقتصادی در طول سالهای دوره سند چشمانداز
|
برنامهریزی و اجرای طرحهای عملیاتی به منظور اصلاح بازسازی و نوسازی تأسیسات، تجهیزات و شبکههای فرسوده آب و فاضلاب در طول دوره چشمانداز
|
اصلاح شبکه فرسوده واصلاح مشکلات هیدرولیکی شبکههای آب و فاضلاب
بهینهسازی و نوسازی تاسیسات و تجهیزات فرآیند تولید
|
بازسازی شبکهها مطابق برنامههای مصوب در بودجه سالیانه شرکت
|
بهرهگیری از سیستمهای هوشمند در مدیریت و بهرهبرداری از تأسیسات و شبکه توزیع
|
تکمیل سامانه پایش تاسیسات آب
اجرای برنامه PM تاسیسات آب وفاضلاب
اجرای برنامه GIS
اجرای تله مترینگ
|
تکمیل شناسنامه تاسیسات آب
اولویت شهرهای بالای 30000 اشتراک
اجرای GIS شبکههای اصلی شهرهای بالای 30000 اشتراک
تکمیل تلهمتری شهرهای بزرگ
|
ارتقاء نظام مدیریت طرحها و پروژهها با تأکید بر اولویتبندی، تعمیم شیوههای اقتصاد مهندسی، اتمام طرحهای نیمه تمام و بهرهبرداری مرحلهای از طرحها در طول دوران ساخت و اجرا.
|
اتمام طرحهای نیمه تمام
بهره برداری مرحله ای در بخش های احداث شده طرحهای در دست اجراء
|
طرحهای فاضلاب:
بهرهبرداری از شبکهها وخطوط انتقال احداث شده به صورت سالیانه
تکمیل و بهرهبرداری از 8 تصفیهخانه فاضلاب در دست احداث ظرف 3 سال
طرحهای آب:
بهرهبرداری سالیانه از خطوط انتقال، مخازن و ایستگاههای پمپاژ احداث شده
بهرهبرداری از 2 تصفیهخانه آب ظرف 3 سال در دست احداث
|
توسعه سامانههای جمعآوری و تصفیه فاضلاب، بازچرخانی و استفاده از پساب با کیفیتی متناسب با نوع مصرف، در راستای حفاظت کمی و کیفی منابع آب و محیط زیست.
|
تکمیل و بهره برداری تصفیهخانههای فاضلاب
ارتقاء کمی و کیفی تصفیهخانههای فاضلاب
اصلاح شبکههای سنتی فاضلاب
|
فروش پساب به بخش صنعت و کشاورزی
اصلاح سالانه 15 کیلومتر شبکههای سنتی
|
پیادهسازی نظام جامع بهرهبرداری و پایش کمی و کیفی منابع آب در بخش شرب و بهداشتی.
|
نصب سیستمهای آنلاین در سطح منابع تامین و شبکه توزیع و مخازن ذخیره
کنترل مستمر کیفیت آب شرب
|
حفظ مستمر کلر باقیمانده شبکه توزیع در حد مطلوب
حفظ مستمر کیفیت میکروبی شبکه در حد مطلوب
پایش کیفی منابع آب، مخازن وشبکه
|
ارتقاء و توسعه نظام جذب، توانمندی و نگهداشت منابع انسانی متناسب با نیازهای تخصصی و مدیریتی شرکت.
|
ارتقاء بهرهوری
نگهداشت نیروهای انسانی کارآمد
خروج نیروهای نا کارآمد، کم سواد وغیر متخصص با استفاده از سیاستها و روشهای انگیزشی بازنشستگی
|
نیازسنجی دقیق نیروی انسانی به منظور توسعه نظام جذب
بکارگیری نیروی انسانی متخصص و کارآمد و خروج نیروهای غیرکارآمد
نیازسنجی دقیق آموزشی و تنظیم تقویم مربوطه در راستای نیازهای تخصصی کارکنان به منظور توانمندسازی منابع انسانی
|